"Wiadomości" TVP 1 bez Jarosława Kulczyckiego


Telewizja Polska nie przedłużyła kontraktu z Jarosławem Kulczyckim, jednym z prowadzących ”Wiadomości” TVP 1 – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Rząd Francji wydał ponad 10 mln euro na operacje, których celem było uwolnienie dwóch francuskich dziennikarzy uprowadzonych pod koniec ub.r. w Afganistanie. O 15,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę kinową w ubiegłym roku, w porównaniu z 2008 rokiem, wynika z raportu Expert Monitora (dane cennikowe, bez autopromocji, wydatki na reklamę na ekranach). Kierownik redakcji "Teleexpressu" w TVP 1, Krzysztof Karwowski, zmienił wydawców programu.



Stabilne finansowanie, budowa zaufania i publicznego wsparcia, przyciągnięcie młodych widzów i słuchaczy - to podstawy funkcjonowania mediów publicznych - podkreślali uczestnicy sobotniej, międzynarodowej konferencji na temat przyszłości publicznych nadawców w Europie. Brytyjski dziennik "The Times" i tygodnik "The Sunday Times" będą od czerwca pobierać opłaty za dostęp do swych internetowych wydań - ogłosiła firma News International. Abonament będzie wynosił 1 funt dziennie lub 2 funty za tydzień. 38 dziennikarzy duńskiej gazety "Politiken" w zamieszczonym w sobotę na jej łamach liście sprzeciwia się przepraszaniu muzułmanów za opublikowanie w 2008 roku karykatury Mahometa.

W białoruskich gazetach ukazały się reklamy kanału Belsat TV. Niektóre drukują już program kanału.

21 września na dużej scenie Opery Nova w Bydgoszczy zostaną wręczone laury Mistrzom Mowy Polskiej. W IX edycji programu startują między innymi Ignacy Gogolewski, Iwona Schymalla i Beata Tadla. Od wtorku w "Rzeczpospolitej" (Presspublica) ukazywać się będzie seria słowników na płytach CD.

Agora podpisała przedwstępną umowę dotyczącą nabycia 84 proc. akcji spółki Centrum Filmowe Helios SA. Za 84 proc. akcji tej firmy Agora ma zapłacić ok. 25 mln euro. Sprzedającymi są fundusze: Nova Polonia Private Equity Fund, LLC i Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden N.V. Wczoraj rozpoczęła się kampania konta internetowego ING Banku Śląskiego, w której Marek Kondrat czyta bajki dla dorosłych. 240 minut bezpłatnych audycji wyborczych kandydatów na prezydenta wyemituje od dziś do 2 lipca br. Polskie Radio na wszystkich swoich antenach.



Przeprosin i wpłaty 200 tys. zł na cel społeczny żąda TVN od "Naszego Dziennika" za określenie stacji jako "paszkwilanckiej" i "wrogiej polskiemu patriotyzmowi". Pozwani wnoszą o oddalenie pozwu, powołując się na prawo do takich ocen w ramach wolności słowa. W tym roku koncerty sylwestrowe zorganizują TVP 2 i Polsat. Zastanawia się nad tym też TVS. Tomasz Lis został Dziennikarzem Roku w rankingu miesięcznika "Press". Dostał 41 głosów, o jeden głos wyprzedzając reżyserkę filmów dokumentalnych Ewę Ewart.

Sosnowski na czele związków zawodowych w Trójce


Wybrane w poniedziałek władze Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia wybrały wczoraj zarząd związku i sformułowały listę postulatów do zarządu Polskiego Radia.

Akredytacje na Widzewa Łódź tylko dla wybranych


Widzew Łódź odmówił akredytacji dziennikarzowi ”Gazety Wyborczej Łódź”, bo klubowi nie podobały się krytyczne wobec niego artykuły.

Poważne zmiany w BBC


BBC zamierza zamknąć część portalu internetowego i dwie stacje radiowe. Powodem jest redukcja kosztów – napisał w piątek brytyjski dziennik "The Times".

Mają być premie w TVP


Pracownicy Telewizji Polskiej prawdopodobnie dostaną w tym tygodniu premie za marzec.

"Fakty i Mity" i "Nie" przepraszają za swoje publikacje


Najnowsze wydania tygodników "Fakty i Mity" (Błaja News) oraz "Nie" (Urma) mają na jedynkach niestosowne treści wobec sobotniej katastrofy. Wydawcy przepraszają za to na stronach internetowych pism.

Farfał zostanie w TVP? Rada może się nie zebrać


"Dziennik": Wszystko wskazuje na to, że kierujący TVP Piotr Farfał nie musi się obawiać strajku, którym grożą mu związki zawodowe oraz nowej rady nadzorczej, która miała się zebrać 16 września i mogła go odwołać.

Także Polsat podnosi ceny na czerwiec


Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki.

"Sowiecki generał" dziękuje SLD


Ok. 30 minut trwał protest przed siedzibą SLD przy ul. Rozbrat w Warszawie; wzięło w nim udział ok. 30 osób. Protest - pod hasłem walki z cenzurą w mediach - został zorganizowany przeciw odwołaniu z funkcji wiceszefowej telewizyjnej Jedynki Anity Gargas.

Rzeczpospolita Online ma nowego szefa


Piotr Kropiński ma zostać nowym dyrektorem serwisu internetowego "Rzeczpospolitej" (Presspublica) - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Marcin Wolski wraca do Trójki


Marcin Wolski, dyrektor Programu I Polskiego Radia za rządów PiS, będzie reaktywował w Trójce kultowy w latach 70. program ”60 minut na godzinę”, którego był współtwórcą.

Gazetowa wojna o wschodni i zachodni Berlin


Wydawcy prasowi wprowadzają nowe tytuły bulwarowe w stolicy Niemiec.

TVP zarobiła na reklamach podczas Olimpiady


Ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach zawodów i programach związanych z olimpiadą w Vancouver trzy anteny Telewizji Polskiej uzyskały 33,7 mln zł, wynika z danych cennikowych AGB Nielsen Media Research (bez uwzględnienia rabatów).

Miliony na odprawy w Polskim Radiu


"Gazeta Wyborcza": 3,6 mln zł - tyle według NIK kosztowała Polskie Radio beztroska polityka kadrowa koalicji PiS-LPR-Samoobrona. Pieniądze poszły na odprawy i odszkodowania.

TVP Info sięga po archiwa


TVP Info wprowadził na antenę program "Nostalgia" wykorzystujący materiały archiwalne.

Jest decyzja KRRiT ws. multipleksu cyfrowej TV naziemnej


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgadza się, by pierwszy multipleks cyfrowej telewizji naziemnej zajęła Telewizja Polska, a drugi – telewizje komercyjne.